Žeby v Sade Janka Kráľa vznikalo znovu rozárium?

DSCN0100

DSCN0104

DSCN0101

6 thoughts on “Žeby v Sade Janka Kráľa vznikalo znovu rozárium?

  1. Oznámili, že vysadia niekoľkosto ruží, ale rozárium, na ktoré sa pamätáme, to určite nebude, lebo v strede chodníkov nemôžu byť pergoly ani lavičky, ako to bolo predtým. Tá intímnosť rozária sa nedá nahradiť, bolo to úžasné prostredie, čo dokazujú aj staré fotografie.

    1. To som si tak nazvala ja, neviem o tom, že to tak niekto iný nazval 🙂 Z mojej prvej návštevy tohto parku si ešte na nejaký zbytok toho rozária pamätám (bolo to myslím v roku 1975. Keďže je to veľmi dávno a potom som tam zase roky nebola, mám taký matný dojem, že to rozárium bolo akoby v takej jame. Bolo, či sa mi to iba snívalo? Ani mi nikdy nenapadlo vyhľadať dobové fotografie, asi to idem ihneď urobiť. Bola by som za to, aby sa do parku vysadilo viac kvetov, nie ako je to teraz. Ale aj toto je pokrok, lebo na všetkých tých záhonoch v blízkosti sochy J. Kráľa, kde sa po predošlé roky vysádzali aksamietnice, sú už vysadené ruže. Neviem, či vysadia ruže aj na tom ďalšom záhone, ktorý sa nachádza v blízkosti toho neslávneho podniku, ktorý na toto miesto vôbec nepatrí.

      1. Našla som fotku a pamätám si to dobre, dokonca aj to jazierko, či fontánu, o ktorej som vyššie nenapísala. A o tom rozáriu ozaj píšu všade, nejako tie články doteraz ušli mojej pozornosti. V tom čase, kedy som tam bola prvý raz, tam však bolo viac buriny ako ruží. Preto nebol ani dôvod, aby som do toho parku išla znovu. Potom som tam išla už až v čase, ako som sa presťahovala do Petržalky. Vtedy to bolo jediné možné miesto, kde sa dalo ísť s kočíkom do nejakej zelene.
        http://bratislava.sme.sk/c/7022431/ku-kralovi-chcu-vratit-rozarium.html

  2. Růže tam evidentně budou. Jen nechápu to módu betonových ploch. Až nastanou vedra, tak tam ty růže budou jak na grilu. Snad na ně dosáhne stín, z okolních stromů. 🙂

    1. Už musím dať zase nejaký článok o Sade Janka Kráľa. Tam je tých asfaltových a betónových plôch naozaj minimálne. Toto je centrum parku, so sochou, kde sa schádzajú všetky chodníky. Takže mne vôbec nepripadá, že je tam tej nezelenej plochy veľa. Veď tí ľudia, ktorí tam hlavne cez víkendy chodia, sa nebudú tlačiť ešte aj na chodníkoch v parku 🙂 Našla som ti jednu fotku, ktorú som fotila z vyhliadkovej plošiny na Moste SNP. Tu si ju pozri a uvidíš, že tam naozaj nie je veľa asfaltu – fotku si môžeš zväčšiť – všimni si dva krúžky s číslami 1. a 2. Vysvetlenie máš vpravo.

Pridaj komentár

