Galéria

Kalvínsky kostol

11 thoughts on “Kalvínsky kostol

    1. O tej synagóge na Heydukovej viem, ale o tomto kalvínskom som to nevedela. Vlastne som dodnes ani nevedela, aký je to kostol. Len na fb bola ráno fotka starej Bratislavy, na ktorej bol práve tento kostol krátko po dostavbe. Pred ním bol na tom námestí trh. Tak som si kostol na blogu vyhľadala a označila som ho ako kalvínsky. Tieto fotky sú dnešné. Ale je fakt pravda, že som nikdy za roky, čo okolo neho chodievam, nevidela nikdy otvorené dvere a ani nikoho, kto by do neho vchádzal, či vychádzal.

    1. Skúšam googliť, či nenájdem nejaké informácie, ale zatiaľ som našla iba toto: Neorománsky reformný Kalvínsky kostol navrhol architekt Franz Wimmer. Bol postavený v roku 1913 a svojimi črtami pripomína chicagskú školu architektúry. Pôvodne stála na tomto mieste hlavná pošta. V súčasnosti sa pošta nachádza na opačnej strane námestia.

      1. Sú tam aj omše bohoslužby. Tak teda neviem, ako tam tých ľudí púšťajú. Na preukaz?? 😮
        Počas nedeľných bohoslužieb (9:00 h slovenské, 10:30 h maďarské) sa usporadúvajú aj detské bohoslužby.

          1. Dani, to sú zavreté všetky kostoly. Nielen bratislavské, ale aj na dedinách, aj v okrajových častiach BA. Ani sa nečudujem, keď v dnešnej dobe nie je nikomu nič sväté 😦 Tým som myslela, že zlodejom je jedno, kde kradnú, či to má historickú hodnotu ale nie. Na tom blogu SME tiež píše, prečo je aj tento kostol zatvorený.

              1. Presne tak som fotila interiér Modrého kostolíka a vlastne aj ostatných, ktorých fotky mám v archíve. Vieš, že sa mi raz stalo, že do Dómu chceli vstupné? Odvtedy som sa tam ani nepokúšala ísť.

Pridaj komentár

