Obrázok

Viete o niečo o tejto budove?

IMG_2254

IMG_2265

9 thoughts on “Viete o niečo o tejto budove?

    1. Možno sa tu niekto objaví, kto by o nej niečo vedel. Mne sa matne zdá, že nebola vždy ružová a že na nej neboli ani tie “skleníky”. Hľadala som nejaké informácie na internete, ale nepodarilo sa mi nič nájsť.

    1. Nepatrí to k budove múzea, toto je úplne iná budova, na inom mieste. Pýtam sa v nadpise preto, lebo sa mi nepodarilo nič o tom dome zistiť. Kedysi chodil na túto stránku muž, ktorý sa podpisoval ako umakartové jadro a ten človek mal fantastické informácie o meste. No niekde sa stratil 😦 Škoda.

  1. V tej budove bol za mojich mladých čias fotoatelier Mindszenthy, Budova je pôvodne z 18.storočia, teraz reštaurovaná. Mestské múzeum Bratislavy vo Fonde fotografií by mohlo mať niečo viac. Na stránke http://www.omeste.sk veľa nieje.

    1. Jolanka, ďakujem veľmi pekne za informácie. Ja som nevedela, pod akým menom mám tento dom hľadať, aby som sa o ňom niečo dozvedela. Ten link na stránku mal byť asi http://omestach.sk, kde som už predtým tiež hľadala, ale nič som tam nenašla. Skúsim ešte cez ten ateliér.

  2. V knihe Ulice a námestia Bratislavy mesto Františka Jozefa som našla ešte pár informácií. pozemok parčíka pred kláštorom Notre Dame patril tiež kláštoru, ktorý ho prenajal. Domček postavil fotografista Faust za premlčané pohľadávky a patrí tiež kláštoru. Bol tam už vtedy fotoatelier, ktorý sa volal Majláthov a dostávala sa mu veľkého uznania.Kláštor bol otvorený 17.7.1754 a zúčastnila sa otvorenia aj Mária Terézia. Dnešnú školskú budovu postavili mníšky v roku 1770.

Pridaj komentár

